Refleksakupunktur

Refleksakupunktur er en simpel – men meget effektiv form for sportsakupunktur.

Hvordan virker refleksakupunktur?

Akupunkturen virker ved, at det er muligt at aktivere et punkt i fingerleddet, der vil få kroppen til selv at sende impulser til det centrale nervesystem. Efterfølgende vil systemet så sørge for, at en lang række af kroppens egne smertestillende og antiinflammatoriske hormoner sendes til området, hvor skaden, smerten eller symptomerne er placeret.

Hvordan foregår refleksakupunktur?

Ved denne form for akupunktur sættes der en nål i to fingre – en på hver hånd. Ved at palpere området på fingerleddene, finder man det punkt, der gør ondt.

Derefter placeres nålen i punktet, og man sidder i kort tid med nålene.

Simpelt – men effektivt.

Hvad virker akupunkturen på?

Refleksakupunkturen er en del af sportsterapien, og bruges generelt ved skader – smerter eller symptomer.

Akupunkturen kan KUN bestilles i kombination med anden behandling. Pris 50,- kr. oplyses ved ankomst, hvis denne behandling ønskes i kombination med den bestilte.

book online klinik agervig

* Vi anvender KUN sterile engangnåle af høj kvalitet.

*Vær opmærksom på, at du får 4 måneders karantæne som bloddonor.

* Oplys altid om kroniske sygdomme/medicinforbrug inden behandling – Det er dit ansvar.

* Pr. d. 1. januar 2007 blev det tilladt alle, jævnfør reglerne om nåleakupunkturbehandling,      såvel for personer med som uden autorisation, at benytte nåleakupunktur i                              behandlingsmæssigt øjemed.

Se behandlinger og priser her.

medlem af dansk behandlerforbund - klinik agervig